Aktualita č. 20 (25.05. 2013)
Václav Pech: „Překvapuje mě, že mě Roman neporazil ani na Malontech. Nemyslím si, že jedeme tak strašně dobře, abysme mu dávali. Spíš to bude trošku v Romanovi. Volba pneumatik nebyla úplně ideální, bylo to spíš na jistotu, ale povedlo se. Na Kohoutu bylo hodně vytaháno, klouzalo se v dlouhých smycích a bylo to horší než ráno na mokru. Teď se bude rozhodovat, sice to oschlo, ale déšť může přijít kdykoliv. Bude to o pneumatikách.“
Roman Kresta: „Je to lepší než to bylo, ale Krumlov je zrádný, takže jedeme nějaké svoje tempo. Ještě uvidíme. V zásadě to teď už bude jenom o optimální volbě pneumatik, o nějakém kompromisu. Snad zvolíme dobře a pak se uvidí.“
Jaromír Tarabus: „Začali jsme asi po včerejšku opatrně, moc jsem nevěřil brzdám. Malonty už nebyly špatné, Kohout jsme jeli jakž takž ve vteřince. Ale věřím, že Vašek i Roman už jedou spíš v pohodě, my jedeme co umíme a uvidíme, co se bude dít dál.“
Jan Černý: „Včera ten konec byl fakt těžký, Egon jel moc hezky a vůbec jsme mu nestíhali. Přitom jsme nejeli vůbec špatně. Asi to šlo rychleji, ale hlavně, že jsme to dovezli až do cíle. Teď bylo na druhém Kohoutu dost vytaháno, ale zhoršili jsme se asi jen o vteřinu, takže jsme ukázali, že to není jen ve startovní pozici, ale že nám to jde. Jsme spokojení. Vše je podle představ, možná něco málo upravíme, ale hlavně bude důležitá volba pneu. Sand už ale bude sucho. Moc se těším na Malonty, krásná vložka a kromě toho je podle mě Krumlov nejhezčí závod v Čechách.“
Egon Smékal: „Jsem trošku zklamaný, že neprší, protože máme skvělé nastavení na vodu. Ráno to bylo mokré, ale teď už to hodně osychalo. Zkusíme udělat něco s nastavením, abysme trošku zrychlili, uvidíme. Jinak bych řekl, že je to dobré.“
Jan Jelínek: „Jedeme si svoje, v klidu. Dál se učíme, pomalinku se přibližujeme soupeřům a užíváme si to. Musíme dávat pozor na ten binec na trati, kde nevidíme, tam musíme jet pomalu. Ale jak říkám, učíme se a pomalinku zrychlujeme, takže spokojenost.“
Jan Dohnal: „O moc lepší než včera to není. Špatně vnímám rozpis a spíš brzdím, než jedu dopředu, chybí plynulost a jsem hodně opatrný. Není to dobré, nemá to rytmus a podle toho vypadají časy. Jsem trochu zklamaný sám ze sebe i z našeho výkonu. Je to o symbióze v autě, ta tady není úplně ideální. Je to tu velice težké, na tom bordelu jsem moc opatrný a vyrábím si sám zbytečné chyby, které mě pak straší.“
Radek Mifka: „Je to dobré, ale teď už asi žádný souboj nebude. Teď jsme se snažili přezout auto a dát dopředu slik, ale podělal se zvedák a jeli jsme jeden slik vepředu a tři mokrá kola. Jinak jsem se snažil sice zatáhnout, ale už to šlo moc do rizika. Chci to dojet klidně na druhém místě, to mi bohatě stačí, ale samozřejmě to nevzdáváme.“
Vojtěch Štajf: „Radkovi ten Kohout jde prostě líp. Když jsme mu dali na Malontech, tak jsme si řekli, že zrychlíme i tam a málem jsme trefili strom, když nás to jednou na blátě vyneslo. Pak jsem to čuchal a hned jsme dostali. Ale je to pěkný souboj, takhle člověk musí být pořád ve střehu a je to otevřené. Podle mě to rozhodně až Lipno a bude to s Radkem souboj až do konce.“
Josef Peták :„Dneska jedu evidentně hůř a trochu mi vadí i ten evropský systém a výhoda čistší trati. Ale nechci se vymlouvat, je to hlavně ve mně.“
Vladimír Barvík: „Jedeme si svoje a nikam se necpeme. Snad vydrží technika a my neuděláme nějakou hloupost. Když to řeknu blbě, tak nezávodíme a jedeme si na to třetí místo ve třídě. Když to vyjde, tak to vyjde.“
Emil Triner: „Kohout podruhé klouzal ještě víc než napoprvé, navíc jsme před koncem udělali defekt pravé zadní pneumatiky, takže jsem do cíle dojížděl na prázdném kole. Ale jinak v pořádku, jede se mi fajn a jsem rád, že jsme tady.“
Marcel Tuček: „Myslím si, že je to absolutně v pohodě. Jedeme si pro radost a trať je velice pěkná. Akorát kvůli počasí furt přezouváme, což je nádeničina a štve mě to.“
Dmitrij Mjachin: „Pro nás už závod prakticky skončil včera. Dnes jsme navíc udělali ráno další defekt a chybí nám rychlost. Prostě už jenom jedeme. Včera na poslední zkoušce jsem byl v dešti dlouhý na brzdy, uklouzlo to, protože tam před retardérem bylo opravdu hodně vody . Vypadli jsme z trati a zabralo to spoustu času, než jsme se dostali nazpátek.“
Další informace k letošnímu ročníku Rallye Český Krumlov najdete na oficiálních stránkách www.rallyekrumlov.cz a www.ckmotorsport.cz.
Jan Vaškovič, Autosport.cz
www.rallyekrumlov.cz
www.ckmotorsport.cz